Německá rally také v letošním roce přivítá destitisíce fanoušků a to nejen těch německých, ale především těch z Čech. Jen z České republiky se jich vydá přes naše západní hranice hned několik tisícovek, stejně tak, jako tomu bývalo i v minulosti.
Základnu má devátý podnik šampionátu opět ve městě Trier, které je nejstarším městem v Německu, ležící v samém srdci moselského vinařského kraje.
Servisní zóna se nachází asi 40 kilometrů jihovýchodně od tohoto města. Poprvé se soutěž jela jako součást mistrovství světa v roce 2002, 20 let po jejím vzniku. Zatím je tu stoprocentně nejúspěšnějším jezdcem, Sébastien Loeb, který vyhrál všech osm dosavadních ročníků.
Na jezdce tradičně čeká velmi náročná soutěž, která je proslulá především svým velmi zrádným povrchem. Především pak rychle se měnící přilnavost na asfaltovém povrchu.
Nejzrádnější úsek čeká na všechny jezdce ve vojenském prostoru Baumholder. Cesta je totiž lemována obrovskými betonovými kvádry, jejichž tvrdost poznal při testech v minulosti Gilles Panizzi a při rally pak Petter Solberg, který velmi těžce havaroval a v podstatě odepsal Imprezu WRC do šrotu.
Na posádky čeká něco přes 1100 kilometrů a z toho ostrých bude 368.11 km. Jezdci absolvují 15 rychlostních zkoušek. V roce 2011 zvítězil již poosmé Sébastien Ogier na Citorenu DS3 WRC.
zobrazit on-line výsledky …
Ve Španělsku se žádné překvapení nekonalo a zvítězil tedy Sébastin Loeb, druhý skončil Jari-Matti Latvala a třetí nakonec Mikko Hirvonen. *** Na soutěži ve Vsetíně triumfoval s vozem Mitsubishi Lancer WRC Antonín Tlusťák, druhý skončil Jaromír Tomaštík a třetí Roman Odložilík. *** Titul v mistrovství světa získal opět Sébastien Loeb, ve značkách to pak byl team Citroën WRT. *** Titul v MMČR získal Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia Super 2000, v MČR triufoval Tomáš Kostka na speciálu Citroën C4 WRC.