Rally Portugal byla součástí seriálu mistrovství světa již od roku 1973. Na obtížném podniku nebudou chybět zástupci ani jednoho z továrních týmů a navíc se hodlá do Portugalska vydat mnoho soukromých pilotů.
Organizátoři doufají, že se jim podaří vše dobře zvládnout a nebudou mít problémy s diváky, které je v minulosti často trápily. Fanoušků totiž stojí podél trati tisíce a někdy není snadné ani pro několik desítek organizátoru davy usměrnit do potřebných zón.
Díky nehodě před více než dvaceti lety, je Portugalsko známé jednou z největších tragédií historie soutěžního automobilového sportu. A tehdy, v roce 1986, to rozhodně nebyly supervýkonné speciály skupiny B, kdo nesl na smutné události hlavní vinu ... ale především diváci, kteří stáli i na velmi nebezpečných místech.
Portugalská rally byla v minulosti typická oblaky prachu nad šotolinovými rychlostními zkouškami. Jen v roce 2001 to byla výjimka, kdy velmi hustě pršelo a trať se stala místy neprůjezdná.
Akční charakter Portugalské rally posilují vysoké rychlosti a také skoky. Německý pilot Armin Schwarz doskočil se Škodou Octavií WRC dokonce až na hranici 70 metrů, což je rekordem až do dnešních dnů. Vloni na soutěži triumfoval Sébastien Ogier na voze Citroën DS3 WRC.
zobrazit on-line výsledky …
Ve Španělsku se žádné překvapení nekonalo a zvítězil tedy Sébastin Loeb, druhý skončil Jari-Matti Latvala a třetí nakonec Mikko Hirvonen. *** Na soutěži ve Vsetíně triumfoval s vozem Mitsubishi Lancer WRC Antonín Tlusťák, druhý skončil Jaromír Tomaštík a třetí Roman Odložilík. *** Titul v mistrovství světa získal opět Sébastien Loeb, ve značkách to pak byl team Citroën WRT. *** Titul v MMČR získal Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia Super 2000, v MČR triufoval Tomáš Kostka na speciálu Citroën C4 WRC.