Šampionát roku 2012 nezačne jinou soutěží, než proslulou Rallye Monte Carlo. Ta patří k nejstarším podnikům v kalendáři mistrovství světa a v letošním roce se koná již 80. ročník.
Na jezdce znovu čekají velmi náročné testy i podmínky. Všechny týmy a jezdci se musí připravit na sníh, led a mokrý asfalt, který v minulosti dostal již nejednoho zkušeného pilota.
Trať znovu zavede posádky do velmi úzkých cestičkách, což ještě není to nejzáludnější, nicméně právě nepředvídatelné počasí je to, co může všem nadělat značné starosti. Na jedné rychlostní zkoušce se tak může jezdec setkat se suchým i mokrým asfaltem a také ledem a sněhem.
Velmi důležitá je tak taktika a také vhodně zvolené pneumatiky. K tomu je však potřeba podrobných informací od ledových špiónů, kteří se na trať vydají jen několik hodin před startem samotné RZ.
Špióni jsou většinou zkušení piloti, kteří předávají detaily o stavu tratí přímo do centrály svých týmů. Tam se pak vše vyhodnocuje a podle toho se nabídne jezdci určitý druh pneumatiky, který by mu měl vyhovovat na dané podmínky nejlépe. Špióni se také domlouvají se spolujezdci, kteří si pak podle posledních informací upravují své rozpisy.
V roce 2008 vyhrál Rallye Monte Carlo Sébastien Loeb s vozem Citroën C4 WRC. Letos čeká na jezdce osmnáct rychlostních zkoušek o celkové délce 333.36 kilometrů. Celkem pak posádky ujedou za pět dnů soutěže téměř 1800 kilometrů.
zobrazit on-line výsledky …
Ve Španělsku se žádné překvapení nekonalo a zvítězil tedy Sébastin Loeb, druhý skončil Jari-Matti Latvala a třetí nakonec Mikko Hirvonen. *** Na soutěži ve Vsetíně triumfoval s vozem Mitsubishi Lancer WRC Antonín Tlusťák, druhý skončil Jaromír Tomaštík a třetí Roman Odložilík. *** Titul v mistrovství světa získal opět Sébastien Loeb, ve značkách to pak byl team Citroën WRT. *** Titul v MMČR získal Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia Super 2000, v MČR triufoval Tomáš Kostka na speciálu Citroën C4 WRC.