Osmou soutěží MS bude Finská rally, která má svou základnu ve městě Jyväskylä ve středním Finsku. Soutěž patří mezi nejstarší v kalendáři MS a jako jediná nezměnila za dobu své existence místo konání.
Přestože je to jedna z nejtěžších rally v celém seriálu mistrovství světa, především co se týká dokonalého rozpisu a jeho následného načasování a čtení, byla Finská rally již několikrát vyhlášená podnikem roku.
Soutěž se těší obrovské popularitě mezi samotnými jezdci a diváky. Specifické pro tuto rally jsou zatáčky s vytahanou hlínou a především nespočet dlouhých skoků. . Jezdci přiznávají, že předchozí zkušenosti s místní tratí jsou nezbytnou podmínkou k tomu, aby dokázali jet naplno a zrychlovat se.
Až do roku 1997 se soutěž jmenovala příznačně podle charakteru finské krajiny - Rally 1000 jezer (Rally of 1000 Lakes), ovšem ve zmiňovaném roce se název změnil podle hlavního sponzora na Neste Rally Finland.
V roce 2006 pak přišla zatím poslední změna, přejmenování na Neste Oil Rally Finland. V srdcích domácích fanoušků je však rally i nadále zapsána jako 'Jyväskylän Suurajot' - Jyvaskylská Velká cena.
Na posádky čeká celkem 1627 kilometrů a z toho ostrých bude 302.82 km. V minulém roce vyhrál Sébastien Loeb na speciálu Citroen DS3 WRC.
zobrazit on-line výsledky …
Ve Španělsku se žádné překvapení nekonalo a zvítězil tedy Sébastin Loeb, druhý skončil Jari-Matti Latvala a třetí nakonec Mikko Hirvonen. *** Na soutěži ve Vsetíně triumfoval s vozem Mitsubishi Lancer WRC Antonín Tlusťák, druhý skončil Jaromír Tomaštík a třetí Roman Odložilík. *** Titul v mistrovství světa získal opět Sébastien Loeb, ve značkách to pak byl team Citroën WRT. *** Titul v MMČR získal Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia Super 2000, v MČR triufoval Tomáš Kostka na speciálu Citroën C4 WRC.